Cookies
Deze website maakt gebruik van cookies om instellingen te bewaren en website-statistieken te verzamelen.
Als je hieronder op de knop "Cookies toelaten" klikt, geef je ons toestemming om deze cookies te gebruiken.

Wil je meer gedetailleerde informatie, gebruik dan de knop "Meer info".

We onderscheiden volgende types cookies, naargelang hun doeleinden:

  • Essentiële/ Strikt noodzakelijke cookies:

    Deze cookies zijn nodig om de website te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld in onze systemen. Ze worden meestal alleen ingesteld als reactie op acties die door u zijn gesteld, zoals het instellen van uw privacy voorkeuren, inloggen of het invullen van formulieren. Ze zijn noodzakelijk voor een goede communicatie en ze vergemakkelijken het navigeren (bijvoorbeeld naar een vorige pagina terugkeren, etc.).
  • Niet-essentiële cookies:

    Deze cookies zijn op zich niet noodzakelijk om de website te laten functioneren, maar ze helpen ons wel een verbeterde en gepersonaliseerde website aan te bieden.
    • » Functionele cookies:

      Deze cookies stellen de website in staat om verbeterde functionaliteit en personalisatie te bieden. Ze kunnen worden ingesteld door ons of door externe providers wiens diensten we hebben toegevoegd aan onze pagina's.
    • » Analytische cookies:

      Met deze cookies kunnen we bezoeken en traffic bijhouden, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren. Ze helpen ons te weten welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich door de website verplaatsen.
    • » Targeting / advertising cookies:

      Deze cookies kunnen door onze advertentiepartners via onze website worden ingesteld. Ze kunnen door die bedrijven worden gebruikt om een profiel van uw interesses samen te stellen en u relevante advertenties op andere sites te laten zien.

Wij gebruiken dus enerzijds onze eigen cookies en anderzijds cookies van zorgvuldig geselecteerde partners met wie we samenwerken.


Nog meer weten?

Kijk dan in onze uitgebreide Cookieverklaring en ons Privacybeleid .

Cookie image

Pijler 3 - Coachingen en consult (leerkrachten): stapsgewijs

Pijler 3 - Coachingen en consult (leerkrachten): stapsgewijs

Totale duur: Afhankelijk van het gekozen traject

Stap 1: De leerkracht erkent handelingsverlegenheid*, en heeft toestemming van een leidinggevende om het Kenniscentrum NT2 in te schakelen.
Stap 2: Het Kenniscentrum NT2 ontvangt de opdracht.
Stap 3: Het intakegesprek:
- Ingevulde intake-formulier aanvullen.

  • Bespreken van de voorgeschiedenis en huidige situatie.
  • Heldere hulpvraag formuleren: is er consult en advies, of coaching gewenst?
  • Doelen en tijdsduur afstemmen.
  • Controle van de hulpvraag, verwachtingen en de gemaakte afspraken door de opdrachtgever door de opdrachtgever.

Stap 4: Start eerste deel van het consult en advies, of de coaching.
Stap 5: Tussentijdse evaluatie.
Stap 6: Start tweede deel van het consult en advies, of de coaching.
Stap 7: Eindvaluatie.

*Bij handelingsverlegenheid weet een leerkracht niet goed hoe hij of zij het beste kan handelen of een leerling de juiste ondersteuning kan geven.

Coaching en consult (leerkrachten): hoe verloopt dit?

  1. De leerkracht meldt zijn of haar hulpvraag bij de schoolleiding. Die vraag kan gaan over een aanpassing van het onderwijs voor een anderstalige, maar ook over hulp bij het didactisch handelen of traumasensitief lesgeven (het pedagogisch handelen).
  2. De leidinggevende van de leerkracht geeft toestemming om het Kenniscentrum NT2 in te schakelen.
  3. Het contactformulier op de website van het kenniscentrum wordt ingevuld door de leerkracht.
  4. Wij plannen een intakegesprek en sturen de intake-formulieren naar de school. Deze formulieren moeten voorafgaand aan het intakegesprek zijn ingevuld en retour gestuurd aan het Kenniscentrum NT2.
  5. Tijdens het intakegesprek bespreken we wat de leerkracht wil leren en formuleren samen ontwikkelingsdoelen. Daarnaast bespreken we de vorm van consultatie of coaching. Denk bijvoorbeeld aan: co-teaching, samen lessen voorbereiden, kennisoverdracht, klassenbezoek met feedback, coachingsgesprekken of intervisie-sessies.
  6. Op de helft van de begeleiding plannen we een tussentijdse evaluatie in. Indien nodig sturen we bij.
  7. Als de begeleiding is afgerond plannen we een eindevaluatie in.

Overtuigd?

Neem contact met ons op